6/23/2016

Vandaag ontving ik een tweetal foto’s van Jeanne van den Bekerom van de door haar gemaakte Lollypop Tree quilt, die zij de mooie naam ‘Colourful Flower Garden heeft gegeven, met daarbij haar verhaal:




















‘Dit is een foto van de Algemene Quilters Tentoonstelling van het Quiltersgilde van september 2015 in Deventer waar de quilt tentoongesteld is. 

























Tevens heeft het Quiltersgilde er een kaart van gemaakt (zie hierboven).

Ik was begonnen met de middenstukken en heb ze wat ruimer opgezet, meer witte rand gegeven. De originele rand van de ‘Lollypop’ vond ik niet mooi en toen zag ik de quilt ‘Boy and Girl’. Heb gelijk het patroon besteld en de rand van ‘Boy and Girl’ om de ‘Lollypop’ gedaan. Nu vond ik de quilt wel heel mooi worden. Over de top heb ik 9 maanden gedaan en toen moest hij nog doorgequilt worden. Hij is helemaal met de hand gemaakt afgezien van de blokken en de randen aan elkaar zetten.


De maten zijn 235x235 cm / 92x92 inch en maakperiode juli 2014 t/m aug. 2015.
Het was de eerste keer dat ik appliquatie deed en vond het wel erg leuk om te doen. Nu weer andere projecten’.

Jeanne van den Bekerom






Ter aanvulling ontving ik nog een aantal detailfoto’s van de quilt en van het label (de laatste foto).

Nicolette

3 comments:

Anonymous said...

SCHITTEREND!!!!! Dit sprankelt aan alle kanten, daar wordt een mens blij van!

Groeten van Digna

Francis Paul said...

Mijn hemel...wat een werk! Mooi hoor :-)

Carin said...

Prachtig !