8/10/2013

Puf... het grootste deel is klaar !


Ja, eindelijk weer eens een berichtje van mij. Het knaagde aan mijn geweten. Begin ik zo’n leuk blog en dan zakt mijn Lollypop enthousiasme ineens in elkaar als een pudding.

Negen blokken zijn klaar en zitten aan elkaar, compleet met de gekleurde vierkantjes. Ik ben nu heel druk bezig met de randblokjes, een lekker werkje voor de zomerse (en minder zomerse) dagen!

Ik heb besloten het bij negen blokken te laten. We hebben geen muren om quilts aan te hangen en voor mij staat de lol van het maken van een quilt boven het uiteindelijk afmaken en gebruiken (hm... meestal)!

Ik was eerst van plan om de blokken apart met de hand te quilten, maar dat ben ik nu ook al aan het doen bij mijn Camelot blokken en ik heb er gemengde gevoelens bij. Ik wil de Lollypop wel absoluut met de hand gaan quilten en zorgen dat de applicaties er mooi uit springen. Tja, dat wordt nog wel even een klusje, maar dan heb je hopelijk ook wat! Misschien zetten we dan wel gewoon een muurtje middenin de kamer om hem aan te hangen!

Nicolette

3 comments:

Kitty Seebregts said...

Ja nicolette, het is een joekel he? Ik heb hem nu even hangen en krijg er ( gelukkig) fijne opmerkingen over! Ik Ben niet van de ophangquilts, maar som is t even niet anders!

Anonymous said...

Mooi, Nicolette!
En doe dat maar! (dat muurtje, bedoel ik). Hij is toch zeker mooi genoeg om iedere dag "tegenaan te lopen"!
Ik heb net de Flower Garden weer opgepakt. Het eerste blok lag al maanden half af. Nu ben ik bijna klaar met het derde en het vierde is in voorbereiding; zo leuk om de stofjes voor elk blok uit te kiezen! Ik maak de blokken in verticale volgorde, dus de eerste rij is bijna klaar. En ondertussen kleine vierkantjes verzamelen uit de reststukken van de fat quarters.
Ik heb zelf geen blog, maar binnenkort zal ik van de eerste blokken een foto maken en die naar je opsturen, voor hier (evt.).
Groeten van Digna

Ineke M said...

mooie quilt geworden, het blijven toch fantastische patronen van Kim McLean en niet te vergeten de stoffen van Kaffe Fasset!
Je kunt hem natuurlijk ook groter maken, dan hoef je geen muurtje te bouwen en dan kun je hem over je bank hangen of op een bed gebruiken

groet Ineke