6/18/2012

My first block Flower Garden

Dit is het eerste blok dat ik heb gemaakt van het patroon Flower Garden. Het is eigenlijk blok 020, maar deze was de eenvoudigste. Vandaar.

Ik heb een aantal pastels gebruikt als achtergrond voor mijn bloemen. Het zijn nogal los geweven linnenachtige stofjes. Ik heb ze lekker crazy genaaid. Met een paar kleine accentjes in een donkere kleur.

Mijn applicaties heb ik met de hand gedaan. Ik ben sonds kort lid van de Threadclub van Kwibbels. Voor € 16,00 per maand krijg je zes verschillende klosjes Aurifill nr 50. Geweldig om te appliceren.

De stofjes van mijn bloemen zijn natuurlijk Kaffe Fassett.  Ik moet nog op zoek naar een stofje voor de stengels. Maar daar ga ik deze week naar op zoek.

En nu maar weer verder. Groetjes en tot ziens,
Els bitter


This is my first block from the patern Flower Garden. It is actually block 020. I have used several nice fabrics in a crazy pattern for the background. All of them are pastels with just a tiny bit of dark colour. Just to make it a bit exiting. And linnen like woven.


My appliques are by hand. I have joined the threadclub, a club of Aurifill, organized by Kwibbels. Each month I receive for only € 16,00, six different colours of Aurifil 50. Great stuff for applique.


My fabrics for the flowers are of course Kaffe Fassett's I loved making it. I just needs some fabrics for the stems. But this week I am going on fabric hunt for that one.

3 comments:

I Quilt for Fun said...

Lovely. Like your pieced background. Enjoy!

Jan

nicolette at dutchcomfort said...

Heel mooi blok Els! En fijn om weer eens iets te lezen op dit blog!

kim mclean said...

Lovely block Els! Love your colour & fabric choice, Kim McL