3/19/2012

Update Lollipop

Herinneren jullie je deze gast blogpost nog, met de prachtige Lollipop quilt van Marjan? 
Marjan stuurde vandaag een update en enkele foto’s. 

‘Inmiddels ruim een jaar verder!
Eindelijk een update van mijn Lollipop. Na de bijeenkomst in Haarlem vorig jaar vol energie begonnen  met het doorquilten. Toch was ik niet tevreden hoe het eruitzag. Ik vond dat er te grote oppervlakken niet vastgezet werden. Mijn tempo nam zienderogen af! Ondertussen aan de studie geslagen om, voor mijn werk, aan een internationaal examen deel te nemen. In Istanbul, niet verkeerd! En geslaagd.

Nu moest de energie om de Lollipop af te maken weer komen. Niet echt dus. 
Bij toeval heb ik kennis gemaakt met een paar quilsters in Alkmaar en samen een Bee opgezet. Erg gezellig. Dankzij hun stimulans ben ik weer begonnen. Ook heb ik een oplossing gevonden voor het vullen van de grote vlakken. Natuurlijk ligt het tempo nog niet hoog. Want als veel medequilsters, heb ik inmiddels meerdere projecten (SBS, huisjes en Camelot).

Ik ben ook erg blij met mijn quiltring op standaard. Het werkt een stuk makkelijker dan de hele boel op schoot. Ook mijn zwarte kater vind dit een geweldige oplossing.
Er zijn 5 blokken doorgepit inclusief sashings. Ik hoop dit jaar zo goed als klaar te zijn.
Wordt zeker vervolgd!’
Marjan

5 comments:

nicolette at dutchcomfort said...

Wat een prachtig quiltwerk Marjan, het resultaat is om te smullen. Leuk dat je mede-Bee-leden je weer op het Lollipop pad hebben gekregen!

Marion B. said...

Als één van de mede-Bee-leden heb ik het geluk dat ik de quilt al in het echie heb kunnen zien.
Hij is dan veeeeeeel mooier dan op de foto. Wat een werk, maar o zo mooi.

Anonymous said...

Hier even een berichtje van een Kim mc lean liefhebber alsjullie er net zoveel plezier van beleven als ik dan zit het goed.Ik ben dit aan het doen met behulp van Pim dat is zijn schoonzoon,zelf ben ik nog niet zover op de Comp. Afijn ik wil even kwijt dat ik graag kennis zou maken met mensen bij mij in de buurt die ook bezig zijn met Kim.Ik woon in Schoorl dat is in de buurt van Alkmaar.Zodra ik weet hoe het moet om een foto te plaatsen zien jullie wat ik aan het maken ben.groetjes Trudy

els bitter said...

Hoi Marjan, ik heb zojuist je quilt bekeken. Ik had je bericht al eerder gezien. Ben heel benieuwd naar een foto van je Lollipop als die helemaal kjlaar is. /Vooral detailfoto's van je quiltwerk,
Groetjes
Els Bitter

Marjan said...

Berichtje voor Trudy,
Leuk om te lezen dat je uit de omgeving komt.
Als je contact met mij wilt kun je via Nicolette (http://dutchcomfort.wordpress.com/ of http://dutchgloriousapplique.blogspot.com/ )
een mailtje sturen. Zij zal hem naar mij doorsturen.

Groetjes Marjan