3/19/2012

Mijn eerste blok is af


Nog nooit een appliqué-quilt gemaakt, maar toch aan een Kim McLean begonnen. Haar patronen en de prachtige Fassetstoffen spreken tot grote verbeelding. En dankzij het enthousiasme en de goede adviezen van Cathelijne en Maria is het me gelukt om het eerste middenblok van de Princess Feathers te maken. Van dichtbij zie je wel wat foutjes, maar ik ben er blij mee! 





Hoewel het mij heel veel tijd kost om het netjes te krijgen, ga ik toch verder. Het is een heerlijk, rustgevend werk en met mooie muziek op de achtergrond is het echt genieten! Ben zeker van plan om de hele quilt te maken, zeker een meerjarenplan. De maandelijkse bijeenkomsten bij De Sampler in Haarlem zijn daarbij een goede, inspirerende hulp. 
Deze week het tweede blok tekenen en de "veren" knippen. Weer een moeilijk keuzemoment: er zijn zoveel mooie stoffen!

8 comments:

carina said...

Zo he als dit je eersteblok is petje af hoj is prachtig groet carina

nicolette at dutchcomfort said...

Prachtig blok Carolien! Het lijkt me een enorme klus om al die ‘veren’ te appliqueren.

els bitter said...

Wauw, geweldig. Ik zit nog te wachten op mijn patroon. Duurt 6 tot 8 weken. Ga morgen de Sampler bellen of zij hem voorradig hebben. Wil eraan beginnen!!!!!!!!!!!!
Els

Ellie said...

Dit is de eerste keer? Geweldig! Wat een werk. Mooie kleuren gekozen.
Veel plezier en succes met de rest. Maar dat lukt vast.
Groetjes, Ellie.

kim mclean said...

Looks lovely Carolien! Colouring is gorgeous! Kim McL

Sjoukje said...

Hallo allemaal!
Sinds twee jaar quilt ik en ik ben nu heel nieuwsgierig naar applicatie. Ik was al een paar maanden aan het speuren naar leuke applicatiepatronen en ben als een blok gevallen voor Basket Medaillon van Kim McLean. En nu zou ik heel graag wat advies willen: is dit te doen voor iemand die vrij weinig ervaring heeft met applicatie?
Ik kan wel precies werken en heb ook wel een basiscursus achter de rug, maar echt applicatie heb ik nog maar weinig gedaan.
Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes,
Sjoukje

Sjoukje said...

Prachtige veren trouwens, dit blogbericht moedigde me nog meer aan, dit ziet er een stuk ingewikkelder uit dan de quilt die ik in gedachten heb en jij noemt ook dat je niet veel applicatie-ervaring hebt? Prachtig, ik ben benieuwd naar de verdere vorderingen.

nicolette at dutchcomfort said...

Sjoukje, je email adres in je commentaar staat op no-reply, dus ik kan geen antwoord geven op je vraag via de email.

Als je het leuk vindt om te appliqueren ben je al een heel eind! Gewoon lekker beginnen aan zo’n quilt. Het is zo leuk om aan te werken en als je iemand in je omgeving weet die ook aan zo’n project werkt, is dat heel stimulerend. Veel succes!