10/07/2011

ik heb vierkante ogen

squares for the lollypop quilt sashings

van het snijden van zoveel blokjes voor in de sashings van de Lollypop Tree quilt.
Ik had eerst de stoffen uitgezocht waarin het patroon zich zo vaak herhaalt dat er altijd stof overblijft om de mooie stukken uit de snijden voor de appliquaties, maar na verloop van tijd besloot ik om alle stofjes maar direct te snijden. Het zijn er veel te veel, 825 stuks en ook nog 100 rechthoekjes, maar alles wat straks over is kan wel weer ergens in worden gebruikt.

Ik heb een aantal van de kleinere blokjes voor de border voorbereid, maar ik twijfel nog steeds, want ik vind de border van de Flowerpot quilt met al die cirkels nl ook erg leuk. Gewoon eerst maar eens een paar blokjes maken en kijken wat het wordt!

Fijn weekend en tot ziens!

Nicolette

3 comments:

Summer said...

How delightful! I am about to start cutting 2.5" squares as well.

Maria said...

This looks even better than chocolate! Fantastic!!!

kim mclean said...

Looks great, someone has been doing a lot of cutting!! Kim McL