10/11/2011

Eindelijk is mijn 1e Lollypop Tree blok klaar.

En zo ziet het blok eruit.




















Het is mijn eerste applique werk en wat heb ik hier veel van geleerd!
Het uitzoeken van de stofjes en de kleuren is een langdurig karwei. Maar ja, ik ben dan ook een grote twijfelaar en een pietje precies en dan krijg je dat. Maar het resultaat vind ik erg leuk en dat stimuleert. Ik maak de blokken in de oorspronkelijke maat. De ondergrond is telkens een lichtgekleurde stof in een pasteltint. Daar kan een werkje of een stipje inzitten. Het volgende blok krijgt een lichtroze achtergrond en wordt voornamelijk blauw. Deze quilt is een lange termijn project. Ik werk eraan als ik niet op de machine kan werken, op een bee of als ik op vakantie ben. En eens, op een dag zal hij af zijn. Tot de volgende keer,  Marina.

3 comments:

Coco said...

Marina, in een woord 'prachtig'.
Ik ga binnenkort ook beginnen, moet eerst nog een paar andere quiltjes afmaken.

nicolette at dutchcomfort said...

Mooi Marina, maar zoals altijd, in het echt nog mooier! En nu genieten van het volgende blok!

kim mclean said...

Lovely block! Kim McL