9/20/2011

ik zie groen



Nu dit blok van de lollypop tree af is, zou je niet zeggen dat ik niet zo’n liefhebber van groen ben/was? Ik ben er namelijk heel erg blij mee en ik ben zelfs plan er nog een te maken in een andere kleurstelling van groen.

Het kan raar lopen en misschien komt het wel omdat de liefde voor deze stoffen groeit. Ik heb moeten leren om ervan te houden, of liever gezegd, ermee te werken, maar nu ben ik om. Kaffe Fasset, Brandon Mably en Philip Jacobs ontwerpen/bedenken te meest prachtige patronen en kleurcombinaties. Met de stoffen werken is een feestje en misschien wel een liefde voor het leven.

Afgelopen week bij de Kim McLean club in Haarlem hebben we weer zoveel inspiratie opgedaan dat dit zeker niet de laatste quilt is die ik hoop te maken van de stoffen. Soms kun je nog de hand leggen op een fat quarter uit oude series. Het is een sport geworden om ze te verzamelen.

Het volgende blok wordt een paarse. Ook niet mijn kleur, maar zo leuk om aan te werken!

Nicolette
-----------------------------

Looking at this finished block, you might not have guessed that I’m not a big lover of green. I’m really happy with the result though and even want to make another one in different shades of green. 

It’s funny and maybe it’s caused by the fact the my love for these fabrics is growing. I had to learn to love them, or rather, to work with them, but now I’m hooked. Kaffe Fasset, Brandon Mably and Philips Jacobs design/develop the most wonderful colour combo’s.

Working with these fabrics is like having a ball and maybe even love for life. Last week during the Kim McLean club in Haarlem I left loaded with inspiration, so this certainly won’t be the last quilt I hope to make with these fabrics. Sometimes you succeed in finding a fat quarter from an old series. It has become a sports to collect them.

The next block will be purple. Not one of my favourites either, but so much fun to work on! 

Nicolette

2 comments:

betty prins said...

Ik geniet zo van je groene lollypop, ik ontdekte pas kort geleden de site's van Kim McLean (en de hollandse afd.).
Ik geloof dat ik mijn Kaffe stofjes ook maar eens moet verzamelen (ook oude prints,,)

kim mclean said...

I think you're doing just great! Love the greens. Keep it up! KimMcL