7/21/2011

Weer een enthousiasteling.....





Hallo,
Al sinds lange tijd volg ik het Amerikaanse blog van Kim Maclean. Wat een mooie patronen, ik was er meteen dol op. Vooral de Lollipop had mijn interesse. Kon ik eindelijk al mijn gespaarde lapjes van Kaffe fassett in de strijd gooien. Het kostte me een hele tijd voor ik het patroon had, uiteindelijk in Amerika besteld. Maar omdat ik nog niet zo geweldig lang quilt en van aplliqueren ook niet veel kaas had gegeten ging het eerste blok mis. De bolletjes waren niet rond, de stam zat scheef, de steken waren te groot naar mijn zin...ik heb het rigoureus weggegooid. Opnieuw beginnen en vooral overal kijken en vragen wat de beste methode is om mooi te werken. Ik vind het een uitdaging! Net zoals de voorbereiding van een blok: ik kies een patroon, zonder te voren te kijken welke het is. Dan ga ik kleur bepalen, daarna stofjes erbij zoeken. En maar blijven keuren en kijekn of alles een mooi geheel vormt. Och, smaken verschillen nu eenmaal, het moet er voor mijn goed uitzien. Ik laat jullie vast meekijken met mijn eerste blokken:
In het volgende bericht laat ik er nog een paar zien, even wennen aan het blogggen, quiltgroet,
Kitty

3 comments:

nicolette said...

Kitty, wat een moedig besluit als je nog niet zo lang quilt om aan deze lollypop te beginnen. Je blokken zien er fantastisch uit! Ben benieuwd naar meer!!

Ineke M said...

Ziet er goed en mooi kleurig uit
leuk he om de kleuren bijelkaar te zoeken
Succes verder met je quilt
groet Ineke M

kim mclean said...

Kitty, what lovely blocks you've made! The colours and the fussy cutting are really great, I love them, Kim McLean