7/05/2011

een introductie / let me introduce

Voordat ik begon te werken aan mijn Lollypop Tree quilt (patroon van Kim McLean) had ik het Glorious applique blog ontdekt dat een groot aantal leden telt die hun bijdragen op het blog plaatsen. Ze schrijven over hun quilt en vragen soms om advies of een reactie. Helaas had dit blog enige tijd geleden al het maximaal aantal leden bereikt, dus geen lidmaatschap voor mij.  Deze week liet ik een reactie achter om bezoekers van het blog uit te nodigen mijn blog te bezoeken en de Lollypop blokken te bekijken die ik had gemaakt. 
Om een lang verhaal kort te maken, schreef ik een email aan Janet Treen, een van de gastvrouwen van het blog, om te vragen of het goed was dat ik een Hollands blog zou starten over de quilts van Kim McLean. Janet schreef me dat Kim McLean akkoord was als ik dat wilde doen. Dat is mooi toch?
Daar ik geen ander blog nodig heb om over mijn Lollypop Tree quilt te schrijven is het idee achter dit blog om Nederlandse quilters die aan een van de quilts werken van Kim McLean uit te nodigen lid te worden van dit blog. Het maakt niet uit of er met de hand of de machine wordt geappliqueerd. Echter, dit blog gaat alleen over de quilts van Kim McLean, dus niet over andere geappliqueerde quilts. In het kopje van het blog staat een stukje over de regels om toe te treden en over de mogelijkheid om als gast je werk te laten zien. Als er iets niet duidelijk is, aarzel dan niet mij een email te sturen (in mijn profiel pagina vind je het adres). Natuurlijk hoop ik dat er interesse is om bij te dragen aan dit blog.
In dit stukje zal ik mijn eerste 6 blokken laten zien van de Lollypop Tree quilt waaraan ik werk. (An English translation can be found beneath the photo’s).







Before I started working on a Lollypop Tree quilt from Kim Mclean I had discovered the Glorious Applique blog which has quite some contributors. They all write about their quilt and sometimes ask for advice or some feedback. Unfortunitely this blog had reached the maximum membership some time ago, so no contributions for me. 
This week I left a comment to invite visitors to come over to my blog to read about my Lollypop Tree blocks. To make a long story short, I contacted Janet Treen, who is one of the bloghosts to ask if I was allowed to start a Dutch blog that referred to Kim McLean Quilts. Janet wrote me that Kim McLean was OK with it! Isn’t that wonderful?!
As I don’t need another blog to show my Kim McLean quiltblocks, the idea is to become a platform for Dutch quilters who are working on the quilts by Kim McLean, using hand or machine applique. No other applique quilts will be involved in this blog. In the header of this blog you can read a bit about the rules. If you don’t understand all of it, please send me an email (on my profile page). Of course I hope there will be interest to contribute to this blog! 
The above pictures show the first 6 Lollypop Tree blocks I made.
Nicolette

13 comments:

Chookyblue...... said...

goodluck with the blog.............i'm sure you should find some friends doing the same quilt.........maybe put a google translate thingy on the sidebar too...........

Françoise said...

Nice blocks. I hope many quilters will contribute to your new blog.
Regards.

Thimbleanna said...

Oh Nicolette, your blocks are SOOOO gorgeous. I'm drooling! Good luck with your new blog!

Donna~~ said...

Your blocks are lovely! I'm glad there's another place to enjoy the Kim McLean designs/quilts!

Robin said...

You have created such beautiful blocks. Good Luck with the new blog.

Pip at Rest is not idleness said...

Good for you Nicolette, I'm wondering if there will be support for an Australian version (I think there will) it's a great way for everyone to show off blocks and ask questions and get them answered.

Heather said...

I too discovered Glorious Applique after it had reached maximum membership. Is your new blog for Dutch quilters only?

Digna said...

Hoi Nicolette,

Even zien of het nu lukt om een berichtje achter te laten! Was ik nog vergeten te zeggen: jouw lollipops zien er heel prachtig uit!
Vanaf nu kom ik iedere dag even langs!
Groeten van Digna

kmcl said...

Thank you Nicolette for starting up this new blog in Holland! Is this for the Dutch quilters only or is it open to everyone? Be fun if it is. I just adore looking at the quilts that everyone is making, it makes it worthwhile to keep going when I'm stuck as to what I should draw in a blank page!
Love your first blocks of the lollypop tree, well done!
To Pip in Australia, I'd love to see a support blog here too, after the classes I did in February, it would be lovely to see how everyone is progressing. The only thing is that I don't even know how to start a blog, I only recently worked out how to do a post!
Look forward to seeing your blocks or quilts wherever you are in the world! Cheers, Kim McLean

Ineke M said...

wat leuk een nederlandse blog over de quilts van Kim McLean
Ben zelf een grote fan van haar quilts en ben zelf ook met een quilt van haar bezeig alhoewel die momenteel een beetje stil ligt
je lollypop blokken zijn in een woord prachtig
ben ook lid van Glourious Applique maar een nederlandse blog is natuurlijk fantastisch
groet Ineke M

Janet said...

Good luck with your new blog, I hope you get lots of stitchers joining up to share the Kim McLean adventure. I love your blocks, the backgrounds are gorgeous.

Marina Brito de Campos said...

Hallo Nicolette,

Wat een fantastisch initiatief. Hoe kan ik mee doen?
Hartelijke groet, Marina

Kitty seeBregts said...

Wat geweldig leuk, dit blog. Ik volg de Amerikaanse al heel lang, ben zelf al even bezig met de Lollipopquilt. Zou het graag willen delen, Gr. Kitty
Kitseemol@gmail.com